Sigurno sudjelovanje vozača motocikla i mopeda u prometu

Dolaskom ljepših i dužih dana vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu. Uskoro će na našim prometnicama biti sve veći broj motocikala i mopeda, a obzirom isti predstavljaju jednu od najranjivijih skupina sudionika u prometu, potrebno je poduzeti odgovarajuće mjere kako bi se povećala njihova sigurnost u prometu.

Foto: Ilustracija  

Dolaskom ljepših i dužih dana vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu. Uskoro će na našim prometnicama biti sve veći broj motocikala i mopeda, a obzirom isti predstavljaju jednu od najranjivijih skupina sudionika u prometu, potrebno je poduzeti odgovarajuće mjere kako bi se povećala njihova sigurnost u prometu.

Redovitim praćenjem stanja sigurnosti u prometu, utvrđeno je kako je u 2011. godini evidentirano 346 sudionika mopeda i motocikla u prometnim nesrećama (154 sudionika  s mopedima i 192 sudionik s motociklima). Od toga broja, stradalo 268 sudionika spomenute kategorije – 3 osobe su smrtno stradale, 59 ih je teško ozlijeđeno, a 206 lakše.

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da poduzmu slijedeće:

I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su: 

  • uređaji za upravljanje vozilom,
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica),
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla),
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo),
  • uređaji za davanje zvučnih znakova,
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

II. da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:

  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu,
  • provjere tlak u gumama,
  • upale dnevno ili kratko svjetlo,
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga,
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću),
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga,
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera,
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide),
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

   LETAK MOTORISTI OPREZ!   



Stranica