Oprez, motociklisti i mopedisti u prometu!

Dolaskom sunčanijih dana, na našim prometnicama nalazi se sve veći broj vozača mopeda i motocikla, koji spadaju u jednu od ranjivijih kategorija sudionika u prometu.

Foto: Ilustracija

Na području Policijske uprave istarske prošle su se godine dogodile 1842 prometne nesreće, odnosno 10% manje nego 2017. godine. Broj stradalih osoba bio je za 13% manji – 664 osobe su zadobile lakše ozlijede, 119 osoba je teže ozlijeđeno, dok su nažalost život na cesti izgubile 23 osobe. U navedenim prometnih nesreća, vozači motocikla i mopeda sudjelovali su u 12% slučajeva, dok su u broju ozlijeđenih osoba zastupljeni s 30%, pri čemu ih je 187 zadobilo ozljede, a trojica su smrtno stradala.

Nepropisna ili neprilagođena brzina kao greška najučestalija je kod prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda ili motocikala. Ostali uzroci prometnih nesreća su nepropisno pretjecanje i obilaženje te oduzimanje prednosti prolaza. 

Odgovornost je i vozača motocikala, ali i drugih vozača da pripaze jedni na druge kako bi se izbjegle prometne nesreće, a pogotovo one s najtežim posljedicama. Najbitnije je odgovorno ponašanje u prometu te poštivanje odredbi o sigurnosti prometa na cestama koje se tiču zabrane konzumiranja alkohola u prometu, vožnja registriranim i tehnički ispravnim vozilima, poštivanje ograničenja brzine, kao i  korištenje uređaja i opreme za pasivnu sigurnost.

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:

provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica)
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla)
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje) 

prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), po mogućnosti da dio opreme bude vidljivih i reflektirajućih boja
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga 

za vrijeme vožnje:
  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte, inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide)
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla. 
Podsjećamo sve vozače
Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala. Posebice trebaju za vrijeme vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja ostaviti dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Potrebno je poštivati pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji te prilikom skretanja provjeriti ''mrtvi kut'' kako bi se spriječile prometne nesreće, u kojima dolazi do naleta osobnih automobila na vozače motocikala koji ih pretječu jer vozač osobnog automobila nije provjerio tko se kreće iza njega.
 

Stranica