S preko dva promila sjeo na motor pa sletio s ceste

U prvih šest mjeseci na motociklima je u Istri poginulo pet osoba te policija poziva vozače na oprez i poštivanje prometnih propisa

Foto: Ilustracija

Noćas oko 1.30 sati u Ulici Ungarija u Murinama dogodila se prometna nesreća, u kojoj je jedna osoba teže ozlijeđena. Nesreća se dogodila kada je 43-godišnjak upravljao motociklom Piaggio Beverly, pulske registarske oznake, pod utjecajem alkohola od 2.22 promila. Vozač je u jednom trenutku na ravnom dijelu ceste prešao na lijevu stranu kolnika i sletio s ceste. Zbog zadobivenih ozljeda, vozač je prevezen u pulsku bolnicu, gdje je utvrđeno kako je teže ozlijeđen.

Policijska uprava istarska ponovno skreće pozornost vozačima mopeda i motocikala na nužnost poštivanja prometnih propisa. Naime, riječ je o kategoriji sudionika u prometu koji su među najugroženijima. U prvih šest mjeseci ove godine na istarskim prometnicama poginulo je pet osoba na motociklima, od čega tri putnika, a 18 osoba zadobilo je teže ozljede. U istom razdoblju prošle godine smrtno su stradale dvije osobe na motociklu, a 16 ih je teže ozlijeđeno. Budući da je ove godine razvidno povećanje broja stradalih, pogotovo poginulih osoba, policija ponovno poziva vozače mopeda i motocikla da vode računa o svojoj i tuđoj sigurnosti u prometu.
 
Vozače mopeda i motocikala policija savjetuje da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom, da upravljaju motociklima i mopedima koja su registrirani, odnosno  koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka, da se kreću propisanim brzinama i brzinu prilagode uvjetima na kolniku te da tijekom vožnje obavezno koriste zaštitnu kacigu, kako vozači, tako i putnici, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna jer ublažava ozljede u slučaju nastanka prometnim nesrećama (motociklističke jakne, hlače, kombinezoni, rukavice, čizme, štitnici i drugo).
 
Posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. 

 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
 
Vozači automobila, u odnosu na vozače motocikala i mopeda pripazite da im ne oduzmete prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obratite pozornost na ovu kategoriju vozača, tako da vam se ne nađu u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala. Vodite računa da su motocikli, a sve više i mopedi vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.
 
Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cesti!
 
 

Stranica