Oprezno u prometu: ovog vikenda pojačan broj motorista na pulskim prometnicama

Policiija savjetuje vozače ostalih skupina vozila da obrate pozornost na motocikle i mopede kako bi se izbjegla stradavanja u prometu, a vozače motocikla i mopeda da poštuju prometne propise

Foto: Ilustracija

Ovog vikenda na pulskim prometnicama bit će pojačan broj vozača motocikla i mopeda, s obzirom da se održava susret motorista 26. Croatia Bike Week, a u subotu u 16 sati s Vallelunge će krenuti i tradicionalni defile motorista kroz Pulu.

Policijska uprava istarska savjetuje stoga vozače ostalih skupina vozila da obrate pozornost na njih kako bi se izbjegla stradavanja u prometu. Naime, jučer se u Puli dogodila prometna nesreća u kojoj je vozač osobnog automobila oduzeo prednost motociklu. Nesreća se dogodila oko 11.10 sati na rivi, kada je 41-godišnjak upravljao osobnim automobilom, pulske registracijske oznake te je započeo skretati u lijevo prema željezničkoj pruzi, pri čemu je oduzeo prednost prolaska motociklu, pulske registracijske oznake, kojim je iz suprotnog smjera upravljao 39-godišnjak. Vozač motocikla je pao te je prevezen u pulsku bolnicu, gdje je utvrđeno da je lakše ozlijeđen te se protiv vozača automobila pokreće prekršajni postupak.

Vozače mopeda i motocikala policija savjetuje da vode računa o svojoj sigurnosti, odnosno da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom, da upravljaju motociklima i mopedima koja su registrirani, odnosno  koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka. Također upozoravamo da se kreću propisanim brzinama te da brzinu prilagode uvjetima na kolniku te da tijekom vožnje obavezno koriste zaštitnu kacigu, kako vozači, tako i putnici. Također se preporuča koristiti i svu drugu zaštitnu opremu koja nije propisana, ali je korisna jer ublažava ozljede u slučaju nastanka prometnim nesrećama (motociklističke jakne, hlače, kombinezoni, rukavice, čizme, štitnici i drugo).

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 

Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!
 

Pisane vijesti