Policija poziva vozače, ali i sve druge sudionike u prometu da poštuju propise i vode računa o svojoj i tuđoj sigurnosti u prometu
Foto: Ilustracija
Kao što je i najavljeno, Postaja prometne policije Pula-Pola je jučer od 7 do 13 sati provela prometnu akciju ''Nadzor korištenja sigurnosnog pojasa i nepropisne uporabe mobitela za vrijeme vožnje''.
Tijekom trajanja akcije policijski službenici utvrdili su 51 prekršaj, od čega čak 31 prekršaj nekorištenja sigurnosnog pojasa. Sigurni pojas nije koristilo 26 vozača i pet putnika u vozilima. Osim nekorištenja sigurnosnog pojasa, policijski službenici utvrdili su i da je 16 vozača nepropisno koristilo mobitel u vožnji, a jedan vozač sudjelovao je u prometu pod utjecajem droga. Tijekom akcije također su utvrđena još tri prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Policijska uprava istarska još jednom upozorava građane da se prije svake vožnje pa i one najkraće, obavezno vežu sigurnosnim pojasom. Osim što spašava živote, korištenje ugrađenog sigurnosnog pojasa zakonska je obaveza svih vozača, putnika na prednjem i putnika na stražnjim sjedalima u motornim vozilima.
Podsjećamo:
- Ne bismo trebali upotrebljavati sigurnosni pojas u automobilu zbog policije, odnosno neplaćanja kazne, već zbog vlastite sigurnosti.
- Takav motiv i svijest o značaju sigurnosnog pojasa zbog osobne sigurnosti spašava mnoge živote.
- Sigurnosni pojas najučinkovitije je sredstvo zaštite vozača i putnika od ozljeđivanja u slučaju prometne nesreće. Ako vozilo ima zračne jastuke, a vozač nije vezan, tada će u slučaju nesreće udariti u zračni jastuk koji se ''ispaljuje'' velikom brzinom pa će doći do dodatnih ozljeda vozača.
- Često se događa da vozač koji nije pravilno vezan u vozilu koje nema zračne jastuke, glavom ''probije'' prednje vjetrobransko staklo i zadobije posjekotine vrata, nakon čega nerijetko slijedi smrtni ishod nesreće.
- Osnovna zamisao pojasa je veoma jednostavna: sprečavanje izlijetanja putnika kroz vjetrobransko staklo ili ublažavanje/izbjegavanje povreda od udarca u kontrolnu tablu ili upravljač u trenutku kad se vozilo naglo zaustavi ili udari u neku prepreku.
Također apeliramo na vozače da građane da ne koriste mobitel za vrijeme vožnje, a ukoliko ga već moraju koristiti, da upotrebljavaju napravu koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku.
DOPUŠTENO:
- razgovor samo ako je u potpunosti bez upotrebe ruku
- navigacija dopuštena samo ako se mobitel nalazi na držaču
- za volanom samo ako je auto parkiran i ugašen
NEDOPUŠTENO:
- svaki vid korištenja mobitela tijekom vožnje na način da se mobitel drži u ruci
- korištenje na semaforu ili koloni
- biciklistima korištenje mobitela u rukama dok voze
Priopćenja