Ozlijeđeni vozači motocikla zbog kršenja prometnih propisa

Unatoč upozorenjima policije i dalje se događaju teške prometne nesreće, kojima je uzrok nepoštivanje propisa od strane vozača motocikla

Foto: Ilustracija

U petak, 30. kolovoza oko 11.40 sati na županijskoj cesti između Labina i Rapca, dogodila se prometne nesreća u kojoj je teže ozlijeđen vozač motocikla.

Nesreća se dogodila kada je 47-godišnji slovenski državljanin upravljao motociklom, slovenske registracijske oznake iz Labina prema Rapcu. Dolaskom do oštrog zavoja, zbog neprilagođene brzine kretanja vozač je izgubio nadzor nad motociklom i pao u lizanju na suprotnu stranu kolnika, gdje je udario u automobil, pulske registracijske oznake, kojim je upravljao 35-godišnjak.

Vozač motocikla je zbog zadobivenih ozljeda prevezen u pulsku bolnicu, gdje je utvrđeno kako je teže ozlijeđen. Protiv njega će se, radi počinjenja prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, pokrenuti prekršajni postupak.

Druga nesreća dogodila se 31. kolovoza oko 1.35 sati na Cesti prekomorskih brigada u Puli, kada je 37-godišnjak upravljao motociklom, pulske registracijske oznake, pod utjecajem alkohola od 2.44 promila. Budući da su njegove vozačke sposobnosti bile zbog toga bitno smanjene, neposredno prije dolaska do kružnog toka s Rizzijevom ulicom, kotačem je udario u rubnjak, a potom je motociklom prešao na otok za razdvajanje prometnih tokova i udario stup javne rasvjete i nosač putokazne ploče.

Vozač je u nesreći lakše ozlijeđen, a protiv njega se, radi počinjenja prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, pokreće prekršajni postupak

Unatoč upozorenjima policije i dalje se događaju teške prometne nesreće, kojima je uzrok nepoštivanje propisa od strane vozača motocikla. Ponovno apeliramo na vozače motocikla da radi vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu, poštuju prometna pravila.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 


Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 

Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!
 

Priopćenja