Sanacija opasnih mjesta na istarskim prometnicama

Slika PU_I/opasna mjesta.JPG

Analitičkim praćenjem prometnih nesreća i njihovih posljedica kroz duže vremensko razdoblje, detektirane su određene lokacije na prometnicama koje predstavljaju ''opasna mjesta'', a na kojima u interakciji s greškom vozača češće dolazi do prometnih nesreća.

Foto: PU istarska  

Sigurnost cestovnog prometa ovisi o čimbenicima koji tu sigurnost narušavaju, a jedan od važnijih čimbenika svakako je i prometna okolina, odnosno cesta kojom se vozači koriste.

Analitičkim praćenjem prometnih nesreća i njihovih posljedica kroz duže vremensko razdoblje, detektirane su određene lokacije na prometnicama koje predstavljaju ''opasna mjesta'', a na kojima u interakciji s greškom vozača češće dolazi do prometnih nesreća. Kako bi se smanjilo stradavanje sudionika u prometu,  jedna od strateških aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa upravo je sanacija takvih opasnih mjesta.

Iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske izdvojena su sredstva za izradu projektne dokumentacije sanacije 22 opasna mjesta na županijskim cestama Republike Hrvatske. Temeljem praćenja sigurnosnog stanja i uzroka prometnih nezgoda posljednjih godina, Policijska uprava istarska predložila je sanaciju 6 takvih mjesta na području županije Istarske:

- opasno mjesto ''Pula 1'', dvostruki zavoj na Medulinskoj cesti,

- opasno mjesto ''Žminj'', dvostruki zavoj kod groblja u Žminj

- opasno mjesto ''Gedići'', križanje u Gedićima (Tar-Vabriga,

- opasno mjesto ''Bašarinka'', križanje na cesti Poreč – Vrsar,

- opasno mjesto ''Umag'' , križanje na cesti Umag – Sv. Marija na Krasu,

- opasno mjesto ''Pula 2'', križanje Ceste P. Brigada – Palisina ulica.

 

Nakon provedenog natječaja i odabira projektantske tvrtke, prihvaćena je izrada projektne dokumentacije za svih 6 opasnih mjesta. Sukladno Financijskom planu i Planu nabave Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za 2010. godinu, osim izrade projektne dokumentacije, za prva tri opasna mjesta Ministarstvo unutarnjih poslova financirat će i kompletnu sanaciju.

Radovi na sanaciji opasnih mjesta ''Pula 1'' i  ''Žminj'' započeli su u ponedjeljak,  4. travnja i trajat će do 15. lipnja ove godine, dok će početak sanacije opasnog mjesta ''Gedići''  započeti tijekom rujna ove godine.      

Osim navedenih sanacija na županijskim prometnicama, tijekom 2011. godine inicirana je i sanacija dvaju opasnih mjesta na državnim cestama, i to dionica na državnoj cesti D303 između 3 i 4 km Rovinj – Rovinjsko Selo te na državnoj cesti D302 sa spojnom cestom za mjesto Bonaci, a sve s ciljem smanjenja rizika od nastanka prometnih nesreća i povećanja sigurnosti cestovnog prometa.      



Stranica