- Objavljeno: 03.05.2011.
Ozlijeđen vozač mopeda
Jučer je oko 15,10 sati u prometnoj nesreći koja se dogodila u Istarskoj ulici u Rovinju teže ozlijeđen 61-godišnji vozač mopeda iz Rovinja.
Foto: Ilustracija
Jučer je oko 15,10 sati u prometnoj nesreći koja se dogodila u Istarskoj ulici u Rovinju teže ozlijeđen 61-godišnji vozač mopeda iz Rovinja.
Upravljajući mopedom marke Yamaha, pulskih registarskih oznaka, kolnikom Istarske ulice, 61-godišnjak nije prilagodio brzinu kretanja vozila te je zakočio kako ne bi udario u vozilo, nepoznate marke, koje se ispred njega na pješačkom prijelazu radi propuštanja pješaka. Uslijed kočenja, 61-godišnjak je s mopedom pao na kolnik i pritom zadobio teške tjelesne ozljede.
Protiv vozača mopeda slijedi obavezni prekršajni nalog radi počinjenja prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Praćenjem stanja sigurnosti, utvrđeno je kako je dolaskom toplijih dana porastao i broj prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala pa se tako u prva četiri mjeseca 2011. godine na području PU istarske dogodilo 55 prometnih nesreća s mopedima i motociklima, što čini povećanje prometnih nesreća od 72% u odnosu na promatrano razdoblje 2010. godine, kada su evidentirane 32 prometne nesreće. Isto tako u tim prometnim nesrećama stradala su 43 sudionika (12 teške i 31 lakše tjelesne ozljede), što čini povećanje od 105% u odnosu na promatrano razdoblje 2010. godine, kada je stradala 21 osoba (4 teške i 17 lakše tjelesne ozljede). Stoga savjetujemo vlasnicima mopeda i motocikla da neposredno prije, ali i tijekom vožnje poduzmu slijedeće preventivne mjere:
-
Provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima
- uređaja za upravljanje vozilom,
- uređaja za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može zaustaviti vozilo na siguran, brz i učinkovit način, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se radna kočnica i pomoćna kočnica),
- uređaja za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla),
- uređaja na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo),
- uređaja za davanje zvučnih znakova,
- kontrolnih uređaja i uređaja za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje);
- Očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
- Provjere tlak u gumama;
- Upale dnevno ili kratko svjetlo;
- Koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
- Prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
- Ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga;
- Ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
- Ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga;
- Izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
- Da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
- Ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
- Da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
S ciljem smanjenja stradavanja vozača mopeda i motocikla, Policijska uprava istarska izdala je i prigodan letak s kojim se javnost imala prilike upoznati za vrijeme provođenja akcije ''Policija i građani voze zajadno''.