- Objavljeno: 15.04.2022.
EMAS projekt: jačanje kapaciteta granične policije
Petnaest šefova smjena postaja granične policije pohađalo dodatnu obuku s ciljem usavršavanja vještina organizacija službe i rukovođenja
Foto: Policijska akademijaDanas je u Valbandonu završena posljednja planirana obuka za šefove smjene postaja granične policije koja se u potpunosti financira iz projekta ''Hitna pomoć – EMAS Jačanje aktivnosti granične kontrole na hrvatskom dijelu vanjske granice zbog povećanog migracijskog pritiska''. Naime, s obzirom na izazove s kojima se granična policija suočava na vanjskim granicama Europske unije, uočena je potreba za dodatnim usavršavanjem šefova smjene.
Cilj ove obuke je podići svijest o određenim vrijednostima i standardima Europske unije, s posebnim osvrtom na moguća kršenja temeljnih prava i mehanizme njihove zaštite. Modernim i dinamičnim obukama polaznicima se nastoji olakšati osvježavanje postojećih i usvajanje novih znanja. Obukom se nastoji na najvišu moguću razinu podići uloga šefa smjene granične policije kao ključnog elementa rukovođenja u odnosu na pravilnu organizaciju i upravljanje ljudskim i tehničkim resursima na terenu.
Projekt je nastao u uspješnoj suradnji Uprave za granicu i Policijske akademije. Plan ove interaktivne obuke je kreiran tako da je naglasak na temama važnim za svakodnevni rad šefova smjene. Program pritom većim dijelom čini interaktivna nastava, gdje polaznici na temelju studija slučaja usvajaju dobre prakse i bruse svoje vještine rukovođenja i organizacije službe.
Kao i velik dio ostalih novih programa Policijske akademije, obuka za šefove smjene postaja granične policije predviđa samostalnu online pripremu za obuku te su polaznici prije dolaska u Valbandon imali zadatak na sustavu e-obrazovanja riješiti nekoliko vježbi. Ondje također mogu pronaći sve materijale i smjernice potrebne za što uspješnije postizanje ishoda učenja, a na sustavu e-obrazovanja bit će provedena i završna evaluacija obuke. Sadržaj obuke obuhvaća širok raspon tema, od profesionalne etike i psiholoških aspekta rukovođenja do rukovođenja i organizacije službe, zakonodavnog okvira vezanog za nadzor državne granice, integriranog upravljanja granicom, analize rizika i suradnje s Nacionalnim koordinacijskim centrom te naposljetku temeljnih prava, a koje su obrađene kroz prizmu svakodnevnih zadaća šefova smjene postaja granične policije.
Kao predavači u projektu su sudjelovali ispred Uprave za granicu Tomislav Lukac, Drago Kuhta, Valent Gašparić, Marko Husnjak i Mario Lukas Anković, voditelj Službe za granicu PU karlovačke Damir Butina, dok su ispred Policijske akademije u obuku bili uključeni Martina Grdinić, Ines Žabek i Krešimir Kaniža.
Treba naglasiti kako je i ovaj, kao i svi novi programi osposobljavanja granične policije, usklađen sa sektorskim kvalifikacijskim okvirom i Frontexovim zajedničkim temeljnim kurikulumima za obuku granične policije, kako bi obrazovanje naših policijskih službenika bilo potpuno u skladu s europskim standardima te s modernim metodama poučavanja i obrazovanja.
Prilikom zatvaranja obuke, polaznici su izrazili zadovoljstvo organizacijom obuke te načinom na koji su predavači prezentirali obrađene teme i razriješili nedoumice s kojima se susreću šefovi smjena prilikom svakodnevnog obavljanja radnih zadaća.
Svih 95 polaznika u ukupno provednih šest obuka je zaključilo kako im se sviđa ovakav pristup predavanja gdje je teoretski dio predavanja u potpunosti popraćen praktičnim primjerima i situacijama sa terena. Takav način učenja odraslih uvelike pridonosi širenju perspektive i načinu gladanja na sam posao šefa smjene i zadatke te odgovornosti koje to radno mjesto donosi.
Također ova obuka uvelike je pridonjela koheziji između policijskih službenika jer su imali priliku osobno upoznati službenike iz drugih ustrojstvenih jedinica s kojima su do sada imali priliku samo surađivati telefonski. Takav pristup značajno pridonosi kolektivnom duhu i jačanju odnosa između policijskih službenika koji je dosta bitan u obavljanjuj njihovih svakodnevnih poslova. Odlične povratne infromacije su samo potvrda činjenice da u radu policijskih službenika edukacija treba imati dosta značajnu ulogu jer je bitno pratiti potrebe terena za dobivanjem najnovijih infromacija o modusima i ugrozama s kojima se službenici susreću u svakodnevnom radu.