Projekt e-Sigurnost (e-Policija) u Policijskoj upravi istarskoj

Slika PU_I/vijesti/2015/e-policija.JPG

Foto: PU istarska 

Kako bi se omogućila standardizacija rada policijskih službenika, veća operativnost, racionalizacija troškova te brži i kvalitetniji rad, Ministarstvo unutarnjih poslova započelo je  s provođenjem  projekta e-Sigurnost (e-Policija). Projekt se u testnoj fazi počeo provoditi 24. rujna, a u potpunu funkciju stavit će se 15. listopada.

Projekt e-Sigurnost (e-Policija) sastoji se od tri komponente: sustav upravljanja policijskim kamerama, sustav za rad na terenu i aplikacija za građane. Sustav za rad na terenu kao projekt provodi se PU zagrebačkoj, PU splitsko-dalmatinskoj, PU primorsko-goranskoj i PU osječko-baranjskoj. Sustav upravljanja policijskim kamerama kao projekt provodi se, uz već navedene policijske uprave, i u PU istarskoj te je s tim u vezi, danas u zgradi policijske uprave, održana konferencija za medije, na kojoj je načelnik uprave Dragutin Cestar predstavio sam projekt i njegovo značenje za građane.

''Sukladno zakonskim ovlastima, policija je ovlaštena, u cilju nadzora zakonitosti postupanja policijskih službenika, zvučno i vizualno ili na drugi način, snimiti obavljanje policijskih poslova i primjenu policijskih ovlasti'' rekao je načelnik Cestar i napomenuo da će policija snimanje i na primjeran način najaviti. PU istarska trenutno na raspolaganju ima 20 kamera, a koristit će ih policijski službenici u policijskim postajama na području Pule (Policijska postaja Pula-Pola, Postaje prometne policija Pula-Pola, Postaja pomorske policije Pula-Pola i Postaja aerodromske policije Pula-Pola)  te policijski službenici Sektora kriminalističke policije. Kamere će policijski službenici koristiti u obavljanju policijskih i primjeni policijskih ovlasti, ovisno o trenutnim mogućnostima i raspoloživosti broja kamera. U narednom razdoblju, ovisno o materijalno tehničkim kapacitetima, kamere će koristiti sve policijske ophodnje. Policijski službenici kamere će nositi na odori te će ih uključivati u pojedinim policijskim postupanjima, uz upozorenje građaninu da se policijsko postupanje snima. Takve snimke, kada se ne koriste u postupcima koji se vode sukladno posebnim propisima, čuvat će se do 90 dana, nakon čega će se uništavati. Kako je naveo načelnik Cestar, svrha i cilj korištenja kamera su zaštita policijskih službenika od nezakonitih pritužbi građana, zaštita građana od eventualno nezakonitog ili neetičkog postupanja policijskih službenika, korištenje snimaka kao dokaza u postupcima pred sudovima, nadzor nad zakonitosti postupanja policijskih službenika te edukacija i stručna doobuka policijskih službenika.

Što se tiče treće komponente projekta e-Sigurnost, aplikaciji za građane, riječ je o još jednom izvoru saznanja o operativno-interesantnim događajima. Aplikacija omogućava građanima da dostavljaju policiji video i foto snimke s mjesta događaja, načinjene pametnim telefonom ili sličnim uređajem. Navedenu aplikaciju može besplatno preuzeti svaki građanin, ovisno o vrsti pametnog telefona koji posjeduje, a za njeno korištenje, odnosno slanje prijave, potreban je pristup internetu.

Aplikaciju za svoj pametni telefon svaki građanin može preuzeti na sljedećim linkovima:

Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.span.devosijek.mup

Windows

https://www.microsoft.com/hr-hr/store/apps/policija-sigurnost-i-povjerenje/9nblggh5z7w1

Apple

https://itunes.apple.com/hr/app/policija-sigurnost-i-povjerenje/id1042609294?mt=8

 

Upute za korištenje vidljive su u samoj aplikaciji. Aplikacija funkcionira na način da građanin  pametnim telefonom fotografira događaj (poželjno je da geografske koordinate budu uključene) i šalje snimku na centralni portal  MUP-a RH. Uz fotografiju može poslati i komentar/opis događaja, a policijski službenici koji pregledavaju dostavljeno mogu ostvariti interakciju s pošiljateljem koja je potpuno anonimna. Voditelji operativnog dežurstva u svakom operativno komunikacijskom centru policije pristupaju tim dojavama te za svaku poslanu dojavu, odmah procjenjuju i odlučuju da li je potrebno žurno postupanje policije. Ako nije, dojava se prosljeđuje u rad nadležnoj ustrojstvenoj jedinici koja će ju razraditi, a postoji i mogućnost odbijanja dojave kao nevažne. Svakako je bitno napomenuti kako će za žurne intervencije građani i dalje moći pozvati broj 192.



Stranica