- Objavljeno: 08.05.2023.
PU istarska osvojila Grand Prix za najbolji komunikacijski projekt
''Mali'' projekt, koji je nastao bez ikakvog budžeta, osvojio je veliku nagradu i dobio priznanje stručnjaka u odnosima s javnošću
Foto: Hrvatska udruga za odnose s javnošćuU Zagrebu je 4. svibnja održana svečana dodjela godišnje nagrade Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću, a prvo mjesto u kategoriji za odnose s javnošću u tijelima državne vlasti Republike Hrvatske, u regionalnoj i lokalnoj samoupravi i u ustanovama osvojio je projekt Policijske uprave istarske ''Policija poručuje: zaštitimo naše noniće''. U ime policijske uprave nagradu su preuzele voditeljica poslova prevencije Alica Rosić-Jakupović i voditeljica poslova izvještajne analitike i odnosa s javnošću Suzana Sokač.
Riječ je o projektu kojeg policijska uprava provodi u suradnji s Istarskom županijom i Radio Istrom kako bi se starije osobe zaštitile od prijevara. Naime, starije osobe često su žrtve prijevara zbog svoje poodmakle dobi, nepažnje ili neupućenosti. Također su spremnije na suradnju, a često žive same u kućanstvu pa nisu u prilici istog trenutka zatražiti tuđu pomoć. Stoga je, kako bi ih se upozorilo na opasnosti koje vrebaju, policija osmislila projekt, kojemu je u fokusu komunikacija sa starijim osobama te su odabrani komunikacijski kanali koji su najdostupniji starijim osobama.
U suradnji s pazinskim umirovljenicima i Radio Istrom osmišljeni su radijski spotovi s glasom poznatog radijskog voditelja Maria Lipovšeka Battifiace kojeg starije osobe rado slušaju. Budući da starije osobe od medija najčešće koriste radio, spotovi su dostavljeni svim radijskim postajama u Istri. Postaje su prepoznale važnost prevencije i zaštite starijih sugrađana te su spotove emitirale bez ikakve naknade kako bi oni doprijeli do što većeg broja ljudi, posebno bolesnih ili onih koji žive u ruralnim sredinama.
Ono što je specifično za ove radijske spotove je da su oni većim dijelom na čakavštini, po čemu se razlikuju od ostalih preventivnih spotova koji su uglavnom na književnom hrvatskom jeziku. Također govore o nekoliko realnih situacija, a u bar jednoj od njih starije osobe mogu se prepoznati.
Iako je komunikacija kroz radijske spotove glavni komunikacijski alat, projektom su obuhvaćeni i drugi oblici komunikacije pa su tako u suradnji s Istarskom županijom i gradovima organizirane edukacije starijih osoba, na kojima su ih policijski službenici neposredno upoznali s najčešćim oblicima prijevara, a dodatno su educirane i osobe koje brinu ili rade u institucijama koje pružaju podršku starijim osobama. Gradovi i općine projekt su oglašavale i putem svojih web stranica, kao i putem svojih besplatnih glasila.
Policijski službenici osmislili i preventivni letak ''Koliko smo sigurni kada komuniciramo s nepoznatim osobama?'' na hrvatskom i talijanskom jeziku, korištenjem Europskih standarda za izradu lako razumljivih informacija, kojeg su dodatno korigirali umirovljenici kako bi bio razumljiviji starijim osobama. Letke je svaka lokalna sredina nadopunila personaliziranim podacima ustanova koje pružaju podršku starijim osobama na svom području, a potom su distribuirani u ordinacijama obiteljske medicine, ljekarnama, čitaonicama umirovljenika i umirovljenicima te drugim lokacijama koje starije osobe posjećuju.
Projekt ''Policija poručuje: zaštitimo naše noniće'' se do sada pokazao kao uspješan, s obzirom da je Policijska uprava istarska tijekom 2022. godine evidentirala pad od 54% prijevara i pad od 17% računalnih prijevara tako da policijski službenici nastavljaju s aktivnostima u cilju zaštite starijih sugrađana.
Ovaj ''mali'' projekt, koji je nastao bez ikakvog budžeta, osvojio je veliku nagradu i dobio priznanje stručnjaka u odnosima s javnošću. Nagradu koja je izraz priznanja za izvrsnost u osmišljavanju i provedbi projekata vezanih za strateške komunikacije i odnose s javnošću u tvrtkama, ali je ujedno i motivacija za dodatne napore, inovativnost i prezentaciju struke odnosa s javnošću i važnosti komunikacije u javnosti.
Prezentacija o projektu ''Policija poručuje: zaštitimo naše noniće'' u kojoj se mogu poslušati i preventivni radijski spotovi