Sutra u Istri kontrola motociklista

Slika /2018/prometna policija motoristi3.jpg

Prometna akcija kontrole vozača mopeda i motocikla provest će se u subotu od 13 do 19 sati te policija poziva sudionike u prometu na poštivanje propisa

Foto: Ilustracija

Kako bi se spriječilo stradavanje vozača motocikla i mopeda, kao jedne od ranjivijih skupina sudionika u prometu, policijski službenici će sutra od 13 do 19 sati na području cijele Istre provesti prometnu akciju ''Kontrola vozača mopeda i motocikla''.

U prvih šest mjeseci 2023. godini evidentirano ukupno 80 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikla. U tim prometnim nesrećama dva motociklista su smrtno stradala, osam ih je zadobilo teže ozljede, a 61 je lakše ozlijeđen. Najčešći uzrok prometnih nesreća bila je neprilagođena brzina.

Za vrijeme prometne akcije policijski službenici kontrolirat će brzinu kretanja, korištenje propisane zaštitne kacige od strane vozača i putnika, nepropisno pretjecanje, upravljanje neregistriranim mopedima i motociklima ili kojima je istekla važnost prometne dozvole, upravljanje mopedima i motociklima na kojima nisu ispravi propisani uređaji i oprema te na kojima je izvršena preinaka ili zamjena serijskih dijelova bez ispitivanja te druge prekršaje.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h. 

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja. 

Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • poštujte ograničenja dopuštene brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu. 

Pozivamo vozače motocikala da radi osobne sigurnosti i sigurnosti svih sudionika u prometu poštuju prometne propise.
 

Najave