Teško ozlijeđen motociklist

Slika /2018/prometna nesreća motor.JPG

Policija poziva vozače motocikla na oprez i na poštivanje prometnih propisa, a sve kako bi spriječili stradavanje u prometu

Foto: Ilustracija

U prometnoj nesreći koja se dogodila jučer oko 11.20 sati na Premanturskoj cesti u Puli, jedna je osoba teže ozlijeđena.

Nesreća se dogodila kada je 50-godišnjakinja upravljala automobilom Toyota, pulske registracijske oznake te je u jednom trenutku započela skretati u lijevo na parkirališni prostor. Budući da je primijetila da iz suprotnog smjera većom brzinom dolazi motocikl, ne bi li spriječila bočni nalet na svoje vozilo, zaustavila se djelomično na prometnoj traci namijenjenoj za kretanje vozila iz suprotnog smjera. Motocikl, kojim je upravljao 43-godišnjak neprilagođenom brzinom, skrenuo je u desno kako bi izbjegao nalet na Toyotu te je udario u panj.

Vozač je prilikom pada s motocikla zadobio ozljede te je prevezen u pulsku bolnicu, gdje je utvrđeno da je teže ozlijeđen.

Policija će o događaju obavijestiti nadležno državno odvjetništvo.

Kako bi se povećala sigurnost vozača motocikla i mopeda u prometu i kako bi se spriječilo njihovo stradavanje, Policijska uprava istarska upozorava na oprez ovu kategoriju vozača, ali i sve druge sudionike u prometu.
 
Vozače mopeda i motocikala policija savjetuje da vode računa o svojoj sigurnosti, odnosno da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom, da upravljaju motociklima i mopedima koja su registrirani, odnosno  koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka. Također apeliramo da se kreću propisanim brzinama i brzinu prilagode uvjetima na kolniku te da tijekom vožnje obavezno koriste zaštitnu kacigu, kako vozači, tako i putnici, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna jer ublažava ozljede u slučaju nastanka prometnim nesrećama (motociklističke jakne, hlače, kombinezoni, rukavice, čizme, štitnici i drugo).
 
Posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. Ujedno sve što vrijedni za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima.
 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica