- Objavljeno: 23.03.2022.
Teško ozlijeđen motociklist, policija poziva na oprez
Uzrok nesreće bila je neprilagođen brzina te policija apelira na vozače motocikla da pripreme svoje motore za sezonu te da poštuju prometne propise
Foto: IlustracijaJedna je osoba teško ozlijeđena u prometnoj nesreći koja se dogodila 22. ožujka oko 17.30 sati u Poreču.
Nesreća se dogodila kada je 44-godišnjak upravljao motociklom Ducati, pulske registracijske oznake, kolnikom Ulice Ive Andrića u Poreču. Dolaskom do zavoja, vozač je zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, pao na kolnik te u klizanju udario u betonski rubnjak. Ozlijeđenom vozaču motocikla pružena je pomoć u pulskoj bolnici, gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen.
Dolaskom ljepših i dužih dana na istarskim prometnicama bit će prisutan veći broj motocikala i mopeda te policija stoga skreće pozornost vlasnicima te kategorije vozila da nakon zimskom razdoblja ponovno provjere tehničku ispravnost svojih limenih ljubimaca te da vode računa o svojoj i tuđoj sigurnosti u prometu.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom
- ne nose zaštitne kacige
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
- upravljaju prije stjecanja prava
- uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Kako bi se izbjeglo njihovo stradavanje u prometu, vlasnicima i vozačima motocikala i mopeda savjetujemo da prije svega provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
- uređaji za davanje zvučnih znakova
- kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
Policija isto tako savjetuje vozačima da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
- provjere tlak u gumama
- upale dnevno ili kratko svjetlo
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
- ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Policijska uprava istarska isto tako savjetuje vozače ostalih skupina vozila da obrate pozornost na motocikle i mopede jer su često neuočljivi ili se vrlo kasno uoče. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, vozači automobila trebaju obratiti pozornost na motocikliste kako im se ne bi našli u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala te trebaju voditi računa o tome da motocikli, a sve više i mopedi, vozila koja na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.