Teško ozlijeđeni vozač i vozačica mopeda

Slika /2018/kaciga.JPG

Budući da su dvije osobe na mopedu teško ozlijeđene, policija savjetuje

Foto: Ilustracija

U prometnom nesrećama, koje su se dogodile jučer na području Poreča i Pule, teško su ozlijeđeni vozačica i vozač mopeda.

Prva prometna nesreća dogodila se  oko 11.30 sati u Peroju, kada je  31-godišnja njemačka državljanka upravljala mopedom Vespa, njemačke registarske oznake te je prilikom skretanja u lijevo, zbog neprilagođene brzine kretanja, izgubila nadzor nad mopedom i pala na kolnik. U nesreći je vozačica teže ozlijeđena te je nakon pružene liječničke pomoći u pulskoj bolnici puštena na kućnu njegu.

Druga prometna nesreća dogodila se oko 17.20 sati u Mugebi, kada je  62-godišnjak, koji je na glavi imao plastičnu nehomologiranu zaštitnu kacigu, upravljao mopedom Tomos, pulske registarske oznake, pod utjecajem alkohola od 1.57 promila te je u jednom trenutku pao na kolnik. U nesreći je teško ozlijeđen vozač mopeda te je zadržan u pulskoj bolnici.

Kako bi se spriječile teže posljedice, policija podsjeća da vozači motocikla ili mopeda, kao i osobe koje se prevoze na tim vozilima, moraju za vrijeme vožnje na cesti na glavi nositi propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu.
Neki od općih zahtjeva koje moraju ispuniti homologirane kacige su:
  • osnovna konstrukcija kacige mora biti u obliku čvrstoga vanjskog oklopa koji sadrži dodatne dijelove za apsorpciju energije udara i sustav za držanje,
  • zaštitna kaciga mora biti opremljena štitnicima za uši i ovratnikom, također može imati odvojivi štit, vidnik (vizir) i štitnik donjega dijela lica,
  • ni jedan dio ne može se ugraditi ili staviti na zaštitnu kacigu osim ako je konstruiran tako da ne može prouzročiti ozljedu te da kaciga i nadalje zadovoljava zahtjeve Pravilnika ECE R 22 kad je na nju ugrađen ili stavljen takav dio,
  • kaciga ne smije bitno utjecati na sposobnost nositelja da čuje,
  • temperatura prostora između glave i oklopa ne smije rasti prekomjerno, da se to izbjegne, mogu se predvidjeti ventilacijski otvori na oklopu,
  • vanjska površina oklopa mora biti potpuno glatka, nepravilne zakrivljenosti ispod moraju biti s blagim prijelazima,
  •  sve vanjske izbočine osim kopče moraju biti glatke i s odgovarajućim prijelazima,
  • sustavi za držanje moraju biti zaštićeni od grebenja,
  • kaciga se mora držati na nositeljevoj glavi s pomoću sustava za držanje koji je osiguran ispod donje čeljusti,
  • kopča sustava za držanje mora biti tako konstruirana da spriječi mogućnost pogrešnog rukovanja.
Policija upozorava vozače mopeda i motocikla, kao i putnike koji se prevoze da zaštitna kaciga povećava sigurnost u prometu. Njenim korištenjem smanjuje se mogućnost nastanka teških ozljeda, ali se spašavaju i životi.

Stranica