- Objavljeno: 05.12.2018.
Edukacija umirovljenika o zaštiti od lažnih ponuda i poziva
Foto: PU istarska
Na inicijativu Saveza umirovljenika Hrvatske, gđe. Zorke Lončar, danas je u Čitaonici Kluba umirovljenika u Puli održana edukacija starijih osoba o zaštiti od lažnih ponuda i poziva. Edukaciju su održale Alica Rosić-Jakupović i Irene Gobo iz Odjela prevencije.
Osim osnovnih načina prijevare koji se najčešće evidentiraju, a to su: lažno predstavljanje, dovođenje u zabludu u pogledu tjelesnog ili materijalnog stanja i stradavanja, dovođenja u zabludu u pogledu marke i kvalitete proizvoda, iskorištavanje odsutnosti neke osobe, stresne situacije ili trenutnog duševnog stanja žrtve, poseban naglasak je stavljen na aktualne prijevare putem telefona, kao i nuđenje određenih proizvoda i usluga na kućnom pragu.
Slušatelji su upozoreni da policija bilježi pozive osoba koje se lažno predstavljaju kao djelatnici/ce njihove banke i pod izlikom nepravilnosti na njihovom računu traže njihove osobne podatke (ime, prezime, OIB, broj računa i sl.), ali i pozive u kojima im lažni bankari nude posjet u njihovom domu radi provjere novčanica zbog sumnje u krivotvorenje. Upozoreni su i na lažne pozive iz inozemstva, u kojima ih njima nepoznata osoba traži uplatu novaca kako bi pomogli žrtvinoj rodbini, koja se po njihovom, lažnom prikazivanju činjenica, nalazi u bolnici.
Također upozoreni su na mogućnost potpisivanja ugovora tzv. „glasovnim potpisom“, gdje im pozivatelj nudi razne usluge i proizvode u telefonskom razgovoru koji se snima, te nakon što se kroz razgovor o određenoj činjenici izraze potvrdno, potpisali su ugovor putem telefona.
Osim telefonskih prijevara slušateljima su prezentirani i načini prijevara na kućnom pragu, kroz nuđenje raznih medicinskih pomagala, raznih usluga , proizvoda ili besplatnih liječničkih pregleda.
Kroz savjetodavni dio osobe starije životne dobi su dobile šest „zlatnih“ savjeta:
• ne puštajte u dom nepoznate osobe (one koje vas trebaju vratit će se poslije kada osigurate nazočnost druge osobe)
• ne nasjedajte na ljubaznost osoba pred vratima (trudnoća, slabost, invaliditet)
• ništa ne potpisujte prije nego se posavjetujete sa osobom od povjerenja (članovima kućanstva, osobom koja vam pruža pomoć u kući,…)
• ništa ne kupujte na kućnom pragu od nepoznatih osoba (ako ste za neki artikl i zainteresirani zamolite prodavača da se vrati kada osigurate nazočnost druge osobe)
• telefonom ne dajte osobne podatke (ime, prezime, broj osobne iskaznice, tekućeg računa, kućnu adresu,…)
• ne pristajte na ponude putem telefona (teleoperateri, priključci struje).
Stranica
Na inicijativu Saveza umirovljenika Hrvatske, gđe. Zorke Lončar, danas je u Čitaonici Kluba umirovljenika u Puli održana edukacija starijih osoba o zaštiti od lažnih ponuda i poziva. Edukaciju su održale Alica Rosić-Jakupović i Irene Gobo iz Odjela prevencije.
Osim osnovnih načina prijevare koji se najčešće evidentiraju, a to su: lažno predstavljanje, dovođenje u zabludu u pogledu tjelesnog ili materijalnog stanja i stradavanja, dovođenja u zabludu u pogledu marke i kvalitete proizvoda, iskorištavanje odsutnosti neke osobe, stresne situacije ili trenutnog duševnog stanja žrtve, poseban naglasak je stavljen na aktualne prijevare putem telefona, kao i nuđenje određenih proizvoda i usluga na kućnom pragu.
Slušatelji su upozoreni da policija bilježi pozive osoba koje se lažno predstavljaju kao djelatnici/ce njihove banke i pod izlikom nepravilnosti na njihovom računu traže njihove osobne podatke (ime, prezime, OIB, broj računa i sl.), ali i pozive u kojima im lažni bankari nude posjet u njihovom domu radi provjere novčanica zbog sumnje u krivotvorenje. Upozoreni su i na lažne pozive iz inozemstva, u kojima ih njima nepoznata osoba traži uplatu novaca kako bi pomogli žrtvinoj rodbini, koja se po njihovom, lažnom prikazivanju činjenica, nalazi u bolnici.
Također upozoreni su na mogućnost potpisivanja ugovora tzv. „glasovnim potpisom“, gdje im pozivatelj nudi razne usluge i proizvode u telefonskom razgovoru koji se snima, te nakon što se kroz razgovor o određenoj činjenici izraze potvrdno, potpisali su ugovor putem telefona.
Osim telefonskih prijevara slušateljima su prezentirani i načini prijevara na kućnom pragu, kroz nuđenje raznih medicinskih pomagala, raznih usluga , proizvoda ili besplatnih liječničkih pregleda.
Kroz savjetodavni dio osobe starije životne dobi su dobile šest „zlatnih“ savjeta:
• ne puštajte u dom nepoznate osobe (one koje vas trebaju vratit će se poslije kada osigurate nazočnost druge osobe)
• ne nasjedajte na ljubaznost osoba pred vratima (trudnoća, slabost, invaliditet)
• ništa ne potpisujte prije nego se posavjetujete sa osobom od povjerenja (članovima kućanstva, osobom koja vam pruža pomoć u kući,…)
• ništa ne kupujte na kućnom pragu od nepoznatih osoba (ako ste za neki artikl i zainteresirani zamolite prodavača da se vrati kada osigurate nazočnost druge osobe)
• telefonom ne dajte osobne podatke (ime, prezime, broj osobne iskaznice, tekućeg računa, kućnu adresu,…)
• ne pristajte na ponude putem telefona (teleoperateri, priključci struje).