Glavni ravnatelj policije na središnjem obilježavanju 4. Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa

  • Slika /2023/MUP nscp1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Ovogodišnja kampanja „Ne budi bez veze, veži se“ posvećena je edukaciji o važnosti korištenja sigurnosnog pojasa te posljedicama njegovog nekorištenja u svakoj prilici  

Foto: MUP

U subotu, 21. listopada na središnjem zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića obilježen je 4. Nacionalni dan sigurnosti cestovnog prometa.
 
Ovogodišnja tema nacionalnog dana je važnost korištenja sigurnosnog pojasa u vozilima i prati je kampanja „Ne budi bez veze, veži se“ s ciljem edukacije javnosti o rizicima i posljedicama nekorištenja sigurnosnog pojasa te informiranja o pravilima iz važećih zakonskih propisa.

Kampanji se pridružio glavni ravnatelj policije Nikola Milina, načelnik Policijske uprave zagrebačke Marko Rašić i voditelj Službe prometne policije Ravnateljstva policije Josip Mataija, ali i predstavnici partnera u provedbi Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i to Mladenko Kordić iz Hrvatskog autokluba te s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, dekan Marko Šoštarić i Željko Šarić, izvanredni profesor.  

Na središnjem događanju, mnogobrojni su građani mogli isprobati HAK-ove simulatore brzine i prevrtanja, u Info kutku educirati se o važnosti korištenja sigurnosnog pojasa u vozilu u svakoj prilici, riješiti KVIZ znanja o postojećim pravilima korištenja sigurnosnog pojasa u vozilu, obići policijska vozila i motocikle te se fotografirati kod foto kutka.

Sve navedeno obišao je i glavni ravnatelj policije u pratnji suradnika te nakon riješenog kviza istaknuo:„Nekorištenje sigurnosnog pojasa, uz vožnju u alkoholiziranom stanju, prekoračenje brzine i korištenje mobitela pri vožnji, svrstavamo u prekršaj iz tzv. skupine 'četiri glavne ubojice u prometu'. Stoga, na ovogodišnji Nacionalni dan sigurnosti u prometu, želimo podsjetiti na važnost korištenja sigurnosnog pojasa kako bismo doprinijeli manjem ukupnom stradavanju te podigli cestovnu prometnu sigurnost na višu razinu“, objasnio je glavni ravnatelj policije Milina te dodao: „Bitno je shvatiti da korištenje sigurnosnog pojasa nije samo zakonska obveza i to ne trebate činiti zbog izbjegavanja novčane kazne, već kako biste zaštitili sebe i sve putnike u vozilu“.

Naime, statistike pokazuju kako sigurnosni pojas smanjuje rizik od ozbiljnijih ozljeda i smrti prilikom prometne nesreće za čak 50 %. Naime, od ukupno 275 smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama tijekom 2022., u osobnim automobilima poginule su 143 osobe, od kojih 74 osobe ili 51,7 % nisu koristile sigurnosni pojas.

U razdoblju 2018. - 2022. godine poginulo je 695 vozača i putnika u osobnim automobilima što je 49,0 % svih poginulih osoba u prometnim nesrećama (1.418 ukupno poginulih). Od 695 poginulih sudionika, njih 325 ili 46,8 % nije koristilo sigurnosni pojas. Dakle, tijekom 2022. godine, ali i u razdoblju 2018. - 2022. godine, svaka četvrta poginula osoba u prometnim nesrećama nalazila se u osobnom automobilu i tijekom vožnje nije koristila sigurnosni pojas.
 

Iz navedenih podataka vidljivo je kako nema isprike za nekorištenje sigurnosnog pojasa, neovisno radi li se o putnicima ili vozačima te nalaze li se na prednjem ili zadnjem sjedištu vozila.

Na to se osvrnuo i glavni ravnatelj policije Milina te istaknuo kako je Republika Hrvatska tijekom godina, provedbom mnogobrojnih preventivnih i represivnih aktivnosti, uspjela smanjiti smrtna stradavanja u prometu, međutim, problem nekorištenja sigurnosnih pojasa još uvijek je prisutan i to posebice nekorištenje pojasa na stražnjim sjedalima vozila te u teretnim vozilima i autobusima.  
 
Voditelj Službe prometne policije Mataija istaknuo je kako policija poduzima niz preventivno-represivnih aktivnosti u cilju poboljšanja stanja sigurnosti cestovnog prometa odnosno kako bi promijenili ponašanje sudionika u prometu. „Iako je stanje bolje nismo zadovoljni jer je broj smrtno stradalih i dalje prevelik jer i jedan smrtno stradali je previše. Jedan od problema koji uočavamo je i premali broj osoba koji koristi sigurnosni pojas na stražnjem sjedalu i pojas općenito. Ne treba uopće kalkulirati i treba se uvijek vezati. Bez obzira na udaljenost i dužinu putovanja. Poruka je „sigurnosni pojas uvijek“. Sigurnosni pojas nam mora postati navika čim sjednemo u vozilo.“  

Policijske statistike
 
Zadnjim izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (1/8/2019) povišena je novčana kazna koja se odnosi na nekorištenje sigurnosnog pojasa i nepropisan prijevoz djece u vozilima i to s dotadašnjih 500,00 kuna na 1.000,00 kn, a ulaskom Republike Hrvatske u Eurozonu, kazna iznosi 130 eura. Naime, praksa je pokazala da ranija novčana kazna počinitelje prekršaja nije odvraćala od ponavljanja činjenja prekršaja, a u isto vrijeme polovica smrtno stradalih osoba u osobnim automobilima nije koristila sigurnosni pojas. Poseban problem je i nepropisan prijevoz djece u vozilima. Danas oko 60% djece stradava u prometnim nesrećama u svojstvu putnika u vozilima.
 
U devet mjeseci 2023. godine, na području Republike Hrvatske utvrđena su 58 942 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa ili sigurnosne sjedalice/postolja. Od navedenog broja, 1438 su prekršaji koji se odnose na nepropisan prijevoz djece u vozilima.
 
 
Demantirali smo „bezvezne isprike“ za nekorištenje sigurnosnog pojasa
 
BEZVEZNA ISPRIKA                                          STATISTIKA

Vozim cijeli život, znam što radim.                 Polovica osoba koje su u 2022. smrtno stradale u osobnim
                                                                      automobilima nisu koristile sigurnosni pojas.

Idem samo do dućana, to je pet minuta.        Sigurnosni pojas učinkovito štiti i u nesrećama na gradskim
                                                                      prometnicama: sila udara pri brzini od 50 km/h jednaka je padu s trećeg kata zgrade.

Ionako sjedim iza, što će mi biti.                    Vezanje sigurnosnim pojasom štiti od ispadanja putnika iz
                                                                      vozila i sa stražnjih sjedala, kao i od ozljeđivanja svih ostalih
                                                                      osoba u vozilu.    

Vežem se kada vidim policiju.                         Ne treba se vezati zbog policije i kazne od 130 eura, već zbog
                                                                       vlastite sigurnosti i sigurnosti svih ostalih osoba u vozilu.
      
 
Više informacija

Svoje znanje o sigurnosnom pojasu provjeriti u edukativnom kvizu.

Više informacija o rizicima i posljedicama nekorištenja sigurnosnog pojasa te važećim zakonskim propisima

Pratite nas na društvenim mrežama

#NeBudiBezVeze #VežiSe

Twitter  |  Facebook  |  Instagram  
 
 
 
 
Stranica | Promet i vozilaFoto: MUP

Stranica