Ozlijeđeni motociklisti

Slika PU_I/motor.jpg

Jedna je osoba teško, a jedna lakše ozlijeđena u prometnoj nesreći koja se dogodila jučer oko 19 sati na državnoj cesti 66 (Pula – Rijeka).

Foto: Ilustracija 

Jedna je osoba teško, a jedna lakše ozlijeđena u prometnoj nesreći koja se dogodila jučer oko 19 sati na državnoj cesti 66 (Pula – Rijeka) u blizini skretanja za trajektno pristanište Brestova.

Nesreća se dogodila kada je 44-godišnjak s područja Jelenja, upravljajući motociklom Kawasaki, riječkih registracijskih oznaka, krećući se iz smjera Rijeke, ulaskom u oštar lijevi zavoj, zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom. Klizeći na boku, motocikl je prvo udario u rubnjak, a potom i u betonski uteg na zaštitnoj mreži koja se nalazi na stijenama.

Zbog zadobivenih ozljeda, vozač i njegova 43-godišnja suvozačica, također s područja Jelenja, prevezeni su u KBC Rijeka, gdje je utvrđeno kako je muškarac teže ozlijeđen, a žena lakše. Radi počinjenja prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, protiv 44-godišnjaka se  podnosi optužni prijedlog.

 

Kako bi se povećala sigurnost vozača mopeda i motocikla u prometu, kao jedne od najugroženijih skupina sudionika u prometu, Policijska uprava istarska vlasnicima ljubimaca na dva kotača savjetuje  sljedeće:

I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)

 II. da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:

  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla


Stranica