- Objavljeno: 17.04.2013.
Sigurno sudjelovanje vozača motocikla i mopeda u prometu
Dolaskom ljepših i dužih dana, vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu. Uskoro će na našim prometnicama biti sve veći broj motocikala i mopeda, a obzirom isti predstavljaju jednu od najranjivijih skupina sudionika u prometu, potrebno je poduzeti odgovarajuće mjere kako bi se povećala njihova sigurnost u prometu.
Foto: Ilustracija
Dolaskom ljepših i dužih dana, vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu. Uskoro će na našim prometnicama biti sve veći broj motocikala i mopeda, a obzirom isti predstavljaju jednu od najranjivijih skupina sudionika u prometu, potrebno je poduzeti odgovarajuće mjere kako bi se povećala njihova sigurnost u prometu.
Redovitim praćenjem stanja sigurnosti u prometu, utvrđeno je kako je u prva tri mjeseca ove godine evidentirano 12 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikla, od toga je bilo 11 nesreća s ozlijeđenim osobama i 1 nesreća s materijalnom štetom. U nesrećama je ukupno stradalo 12 osoba, 1 je teško ozlijeđena, a 11 osoba je zadobilo lakše tjelesne ozljede. U usporedbi s prva tri mjeseca prošle godine, zabilježeno je značajno smanjenje u broju nesreća od 65%, obzirom su se prošle godine dogodile 34 nesreće, 23 s ozlijeđenima i 11 s materijalnom štetom. Tada je stradalo 50% više osoba, odnosno ukupno 24 osobe, 3 teško, a 21 lakše.
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da poduzmu slijedeće:
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom,
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica),
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla),
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo),
- uređaji za davanje zvučnih znakova,
- kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu,
- provjere tlak u gumama,
- upale dnevno ili kratko svjetlo,
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga,
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću),
- ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga,
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera,
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide),
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.