Vozači mopeda i motocikla, koristite zaštitnu kacigu!

Slika PU_I///arena i stop policija.jpg

Porečka će policija, radi počinjenja više prometnih prekršaja, pokrenuti prekršajni postupak protiv 43-godišnjeg slovenskog državljanina.

Foto: Ilustracija

Porečka će policija, radi počinjenja više prometnih prekršaja, pokrenuti prekršajni postupak protiv 43-godišnjeg slovenskog državljanina. Njega su policijski službenici uočili 21. kolovoza oko 14 sati, u Materadi, kako na mopedu Znen prevozi manje dijete. Muškarac nije imao ni zaštitnu kacigu, a utvrđeno je kako upravljaneregistriranim mopedom i bez ugovorene police obaveznog osiguranja. Zbog počinjenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, 43-godišnjaku će se izdati prekršajni nalog.

 

Kako bi se izbjegle neželjene teže posljedice, Policijska uprava istarska upozorava vozače da je na mopedu i motociklu zabranjeno prevoziti dijete mlađe od 12 godina. Za vozače koji ne poštuju navedenu zakonsku odredbu, predviđena je novčana kazna od 500 kuna.

Također podsjećamo da vozač motocikla ili mopeda te vozač lakog četverocikla bez zaštitne kabine i četverocikla bez zaštitne kabine, kao i osobe koje se prevoze na tim vozilima, moraju,za vrijeme vožnje na cesti, na glavi nositi propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu kacigu.

Neki od zahtjeva koje mora ispunjavati homologirana kaciga:

  • osnovna konstrukcija kacige mora biti u obliku čvrstoga vanjskog oklopa koji sadrži dodatne dijelove za apsorpciju energije udara i sustav za držanje
  • zaštitna kaciga mora biti opremljena štitnicima za uši i ovratnikom, također može imati odvojivi štit, vidnik (vizir) i štitnik donjega dijela lica
  • ni jedan dio ne može se ugraditi ili staviti na zaštitnu kacigu,osim ako je konstruiran tako da ne može prouzročiti ozljedu te da kaciga i nadalje zadovoljava zahtjeve Pravilnika ECE R 22 kad je na nju ugrađen ili stavljen takav dio,
  • kaciga ne smije bitno utjecati na sposobnost nositelja da čuje
  • temperatura prostora između glave i oklopa ne smije rasti prekomjerno, da se to izbjegne, mogu se predvidjeti ventilacijski otvori na oklopu
  • vanjska površina oklopa mora biti potpuno glatka, nepravilne zakrivljenosti ispod moraju biti s blagim prijelazima
  • sve vanjske izbočine,osim kopče,moraju biti glatke i s odgovarajućim prijelazima
  • sustavi za držanje moraju biti zaštićeni od grebenja
  • kaciga se mora držati na nositeljevoj glavi s pomoću sustava za držanje koji je osiguran ispod donje čeljusti
  • kopča sustava za držanje mora biti tako konstruirana da spriječi mogućnost pogrešnog rukovanja.

 

Svaka homologirana kaciga mora imati međunarodnu homologacijsku oznaku, koja mora biti neizbrisiva (otporna na habanje), jasno čitljiva i na lako pristupačnu mjestu (najčešće je zašivena na sustavu za držanje kacige – remenu).



Stranica