Motociklisti u prometu
Dolaskom ljepših i dužih dana vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu.
Kako bi se u takvim situacijama izbjegle neželjene posljedice vlasnicima i vozačima motocikala i mopeda savjetujemo sljedeće:
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
- uređaji za davanje zvučnih znakova
- kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
- provjere tlak u gumama
- upale dnevno ili kratko svjetlo
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
- ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla